"Styvbröder"

Jag var iväg och såg filmen "Step Brothers" på bio tidigare idag. Det var en av de roligaste filmer jag sett på länge så jag kan bara säga att, har ni inte sett den så gör det.

Den handlar om Brennan och Dale, 39 respektive 40år, som båda bor hemma, saknar jobb och har ett beteende likt ett barn. Brennan bor med sin mamma Nancy och Dale med sin pappa Robert. När Nancy och Robert gifter sig flyttar Nancy och Brennan in hos Robert och Dale och de båda sönerna tvingas bo tillsammans som styvbröder. Dale har bara en regel till Brennan och det är att han aldrig får röra Dales trumset. Självklart får han svårt att låta bli och bara för att jävlas drar han sin ädlare del av kroppen mot trumsetet och ett ordenligt bråk mellan "bröderna" bryter ut. Ett bråk som innehåller cykel, basebollträ och golfklubba.

Vändningen kommer dock när Brennans lillebror Derek, som han hatar, kommer på besök.
Vad är det då som gör att deras relation förändras? Ja det får du själv se.


Om du inte har sett filmen och vill skratta mycket rekommenderar jag verkligen att du går och ser den. Både Will Ferrell (Brennan) och John C. Reilly (Dale), som även spelat mot varandra i bl.a. Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby, gör sina roller riktigt bra och jag ger den definivt toppbetyg! 


/Y


Kommentarer
Postat av: G

Talladega nights är bara så bra :D Är denna filmen som den så blir det bion nästa för mig! ;)

2008-10-19 @ 22:58:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0