Slösare med shoppingsug

Inte bästa kombinationen i överskriften där...

Är det bara jag som slösar bort alla pengar från lön och studiebidrag två eller tre dar efter jag har suttit uppe till exakt 00.00, då pengarna kommit in på mitt konto? Det går ju inte hålla i pengar. Snart är det jul så nu får man börja julsparandet. I allafall om man är slösare som bara inte kan låta pengarna bränna mer över fingrarna. Det kan vara en onödig tröja som man redan har fyra uppsättningar av, godis som är onödigt och som man bara ångrar sig efter att man har tryckt i sig... "Lägg pengar på viktiga saker istället", det kan vara bra att försöka intala sig själv, viktiga saker som pizza! Okej, som det syns funkar den metoden inte riktigt bra. Förstår mig inte på folk som får lön på lön in på kontot och som har över 20 000 på sitt konto och som bara köper absolut nödvändiga saker! Det är ju roligt att shoppa. Man mår bra av det. Man har blivit dumpad - man shoppar... Man har blivit bestulen av cykeln - shopping! Man mår allmänt illa och är arg på allt och alla - Lösningen är shopping.

Nu vet ni. Jag har kommit igång lite nu i allafall med bloggen här.

Life's good! See you.

/G

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0