Graffes möbler

Jag och min kära rumskompis har spenderat helgen i Värmland. Jag har insett vidden av galenskap i detta landskap, bland annat genom att läsa den här skylten i Vålberg.

Öppettider Graffes möbler
Öppnar de flesta dagar vid 9 eller 10. Då och då så tidigt som 7, men vissa dagar så sent som 11 eller 12. Vi stänger ungefär 17.30 eller 18, ibland vid 16, men ibland inte förrän 23 eller 24. Vissa dagar, eller eftermiddagar, är vi inte här överhuvudtaget, men på sistone har jag varit här nästan jämt, förutom när jag är någon annanstans, men jag borde vara här då också.


Vill klargöra att denna text är exakt likadan som på den riktiga skylten, eftersom jag noga skrev av vartenda ord i min mobiltelefon. I övrigt gick vi på skyltlördag, och dansade till "mössens julafton" inne på Brittas café. Vi väntade också på att få godis av tomten, som alla barn skulle få. Tyvärr hade tomten en skenande vit häst med sig, så han gav upp och åkte hem till tomtemor igen. Besvikna vandrade vi hemåt.


/U


Kommentarer
Postat av: T

Det finns något mycket idémässigt intressant bakom texten i öppethållandedeklarationen från Graffes Möbler. Den har inte tillkommit av en slump. Den har inte tillkommit utan djup reflektion och kontemplation. Den är på sitt inlindade sätt en flammande protest. Den är en kommentar till samtiden som bör väcka oss till eftertanke och reaktion.

Djupt. /T

2008-12-08 @ 08:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0