Matlagning

Just nu är jag i full färd med att laga mat. Min mamma kommer nämligen hem till mig och Emma idag. Eftersom jag är och för alltid kommer vara, den raka motsatsen till en hemmafru, så är det i princip en enda maträtt jag kan laga; kyckling och färskpasta. Den är supergod och superenkel att göra. Super, helt enkelt!
Ungefär såhär gör man:

Tina kycklingfiléer och skär dom i tärningar. Stek kyckligtärningarna i en stekpanna, och tillsätt sedan creme fraiche, lite soja, och vitlöks -och persiljebuljong i önskad mängd. Koka detta i några minuter. Ja, och så ska man koka pasta till det då. Inte så svårt. Lagom för mig, med andra ord. Och medan jag nu sitter här och skriver så lär ju kycklingen bränna fast i pannan...
Hur som haver. Jag och min mamma ska besöka Skövde Kulturnatt ikväll, och självklart tänkte jag rapportera om tillställningen, för er som inte tänker gå dit. Och, så vill jag såklart tipsa om Västerhöjds Öppet Hus imorgon, med start klockan 10:00. Jag och hela min skönskrivande (?) klass kommer vara där. Don't miss it!

/U

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0