Maskeradpanik

Varje gång händer samma sak. Det är dags för maskerad, och dags att välja ut rätt maskeradkostym. Ett utav samhällets största problem, i alla fall denna fredag. Hur ska man välja rätt?

Alla kostymer man hade när man var mindre är för små, om man inte vill att spindelmannendräkten ska sitta som ett korvskinn på kroppen som inte går att få av. Den senaste maskeraden var det hela hushållets toarullar som fick offra sig då jag skulle klä ut mig som mumie. Suck

Visst ser man fram emot kvällen. Men man vill ju alltid vara festens stjärna! Den som alla pratar om och kommer ihåg efteråt.

Min kompis klär ut sig till Marge Simpson och min andra kompis till pirat, då kan väl inte jag komma som en grå trist Ica-påse. Jag vill också få en fullfjädrad toppen ide. Vart tog all fantasi vägen..

Det enda jag kan göra är väl att vänta, tills klockan slår PANIK och jag tillslut väljer att klä ut mig till katt (eller något annat fantasifullt haha). Nej nu ska jag sluta upp med alla negativa tankar, jag skyller helt enkelt på hösten.

Nej nu längtar jag efter maskeraden,kvällen och skratten!

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0