Jul, jul strålande jul?

På något konstigt sätt känns det som att det är påväg att bli vår, men rätta mig jag har väl fel? Fast vädret känns ändå så vårlikt på något sätt. Solen skiner och det känns som värmen är påväg. inte kylan!
     Tänk vad underbart det skulle vara om det av någon anledning hoppade över hösten och vinter, åh! Men de är ju bara att drömma om. Snart kommer vi in i den mörka och kalla delen av året. Även fast den också har sin charm kan jag ingen annat än att längta efter att få gå barfota på stranden igen och sitta ute på kvällarna och grilla. Åh, bara dofterna av sommaren får mig att drömma mig bort...
     Bryt! De är faktiskt kallt och eländigt ute och de är bara förbereda sig med varma kläder och ett glatt humör. För jag tror faktiskt att de första snöflingorna kommer falla tidigt i år. De kan ju vara mysigt de med att sitta inne vid en brasa, dricka varm choklad och se de vita flingorna lägga sig som ett täcke utanför.
     Såg  i SLA för bara några dagar att dom redan börjar söka efter luciakanditater! Alltså, snälla. De är bara början av oktober, ni kan väl i alla fall vänta en månad till. Lucia är ju faktiskt inte förens om över två månader. Men men sånt är de ju nu förtiden. Vinterkläderna till exempel kommer ju ut i affärerna innan man ens har hunnit köpa sommarkläderna.
     Så. de är väl bara att ge hösten och vintern ett varmt välkommande och endast drömma sig bort tills sommarn är tillbaka igen ....

/Q

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0