Strålande jul?

Snart är det jul i våra hus och jag vill inte köpa presenter.
Som student utan något extraknäck så känner jag att det inte finns pengar att köpa presenter till tjocka släkten. Kanske är jag tråkig när jag säger att julen har blivit materialistisk, men det är tyvärr något jag verkligen känner av när det är riktigt knapert som nu.
Hur ska detta gå?
Kanske är det bäst att jag stänger in mig i min lägenhet och firar anti-jul.

Från jul till närmare tider.
I helgen vankas det inflyttningsfest i min lägenhet. Jag har fått en ny inneboende. Så tar ni en promenad i Mariestad så kanske, kanske ni hör vår lilla fest. Sen blir det till att dra ut en sväng till statt. Förutsatt att pengarna räcker.
Pengar ,ja...julklappar.....fan!
Måste allting röra sig om pengar? Jag vill flytta ut i skogen och bygga upp en liten by. Där kommer inte pengar existera, och alla delar med sig till varandra!....hmm drömma går ju...

Nu blir det till att återgå till omvärlden. Vår klass har ju fredagsfika, och idag är det jag som är med och ordnar fika. GOTT!


E

Kommentarer
Postat av: anonym

men kristin dåååå

2008-12-07 @ 16:59:41
Postat av: T

Vägra materialismen! Även om det är svårt att leva fullständigt omaterialistiskt (Vicket Bra ORD!)så måste man i sitt hjärta och sinne upprätthålla tanken på att det går att leva ett naturligt liv. Ett liv fritt från materialism, konsumism och anda ovanor som girigheten och avundsjukan åstadkommit.Det finns de som fortfarande kämpar. Det finns de som redan bor ute i skogen. Predika anti-materialism! Vägra Julklappar (utom till barnen, de blir ledsna annars...). Vägra frossa! Låt grisarna behålla sina skinkor! Vårda levande granar i stället för att pryda döda! Kan vi skapa en ny och annorlunda världsbild under perioden xx-12-01 till xx-12-26/31? Skulle samhället gå under utan Mellandagsrea?

Mycket finns att fundera över. Filosofierna och ideologierna är döda. Jag känner hur behovet att förändra eldar mig inifrån. Vad gör vi? /T

2008-12-08 @ 08:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0